Hus-og ejendomshandel

”Vores koncept efterlader aldrig nogen tvivl om, hvem vi repræsenterer: Vores kunder

SkødeGruppen blev etableret for 30 år siden som et unikt dansk koncept, der stadig og stort set uændret holder: Eksperter i rådgivning og sagsbehandling i forhold til alle former for ejendomshandel – og til fair priser. Kunderne er i dag både købere og sælgere

 Som navnet antyder, er skøder kernekompetencen i SkødeGruppen:

– Når man handler fast ejendom, erhvervsbygninger, grunde eller for eksempel landbrugsejendom er der typisk mange bilag forbundet med købsaftalen. Det kræver erfaring og juridisk indsigt at gennemgå og behandle bilagene med kritiske øjne. Det er vores kernekompetence at rådgive, gennemgå og godkende købsaftaler og de mange bilag. Desuden tager vi os af de mange opgaver forbundet med en handel – fra tinglysning til udarbejdelse af refusionsopgørelse. Uanset hvilken handel, det drejer sig om, siger Bente Hedegaard.

Hun er indehaver af SkødeGruppen. Selskabet blev oprindeligt grundlagt af daværende advokatsekretær Herdis Juulsgaard, der søgte nye udfordringer, og besluttede sig for at sælge sine kompetencer i det brede juridiske felt mellem advokater og ejendomsmæglere, der hidtil havde været alene på markedet for at tilbyde den praktiske hjælp og rådgivning i købsprocessen.

– Især køber står ofte alene i den proces, fordi den klassiske ejendomsmægler er sælgers repræsentant, siger Bente Hedegaard.

Tilfredse kunder den bedste markedsføring

Bente Hedegaard er ligeledes uddannet advokatsekretær og blev ansat i SkødeGruppen i 1996. Efter en årrække blev Bente Hedegaard selvstændig og stiftede Jydsk Skødekontor. Men da SkødeGruppens grundlægger, Herdis Juulsgaard, i 2004 ønskede at gå på pension, fusionerede Bente Hedegaard sin egen virksomhed med sin tidligere arbejdsplads, SkødeGruppen.

Siden har konceptet stille og rolig udviklet sig.

– Vores force er, at vi altid sætter kunderne og god kundeservice i fokus, og vores koncept efterlader aldrig nogen tvivl om, hvem vi repræsenterer: Vores kunder. I enhver sag prioriterer vi at være på forkant, hvilket er en af vores spidskompetencer. Vi ved, hvor vigtigt det er for købsprocessen at have styr på tingene – og til tiden, siger Laura Nielsen, der er uddannet på kontor i et ejendomsmæglerfirma, ansat i SkødeGruppen i 2011 og blev medejer i 2014.

– Vi har i dag kunder over hele landet, og de fleste nye kunder finder frem til os via mund-til-mund. Tilfredse kunder er den bedste markedsføring, der findes, siger Bente Hedegaard

Ansvarsforsikring aldrig i brug

SkødeGruppen er omfattet af en ansvarsforsikring, som er kundernes sikkerhed i tilfælde af uagtsomme handlinger eller fejl.

– Vores ansvarsforsikring er naturligvis vigtig for vores kunder, og vi er stolte af – 7-9-13 –, at SkødeGruppen aldrig har haft brug for den, siger Bente Hedegaard.

Et andet vigtigt parameter for SkødeGruppen er prisen:

– Fordi vi netop ikke beskæftiger os med andet, tilbyder vi kvalitetsarbejde til særdeles fair priser.

Udover at rådgive og udarbejde skøder og andre dokumenter tilbyder vi også den vigtige eftersagsbehandling, som indgår i enhver hushandel. Også på det punkt er vi særdeles konkurrencedygtige rent prismæssigt i forhold til de traditionelle aktører på boligmarkedet, siger Laura Nielsen.

I dag udgør andelen af kunder, der henvender sig for enten at sælge eller købe uden om ejendomsmægler, en større andel:

Vi træder dog først ind i billedet, når en køber og en sælger har indgået en mundtlig handel direkte med hinanden, siger Bente Hedegaard.

Skilsmisser, skifteretsattester og pantebreve

Udover rådgivning og dokumenter i forbindelse med ejendomshandel er SkødeGruppen i dag også specialister inden for områder som udarbejdelse af overdragelsesdokument i forbindelse med separation eller skilsmisse, tinglysning af skøde, skifteretsattest, pantebrev, debitor-/kreditorskifte på pantebrev, hjemtagelse og tinglysning af auktionsskøde, mortifikationssager og opgaver af speciel karakter inden for ejendomshandel.

– Alt sammen med samme tilgang og fokus; kundeservice, kvalitet og priser, der er konkurrencedygtige, slår Laura Nielsen fast.